11 Temmuz 2012 Çarşamba

Bir hayalim var

aslında birkaç tane var. Gezmek. Hem de öyle yılda birkaç kere birkaç haftalığına da değil. Farklı yerleri görmek değil sadece, tanımak, yaşamak, oralıymış gibi yapmak, kendime yeni habitatlar kurup, yeni memleketler edinmek. Ve bunu yaparken fotoğraflarımla yaşayabilecek kadar kazanmak, kazanırken fotoğraflarla yaşamak istiyorum.

Yakın dostlarıma, doğru anda doğru soruyu soranlara ya da sadece konunun kenarından geçen konuşmalarda bile söylüyorum bu hayalimi. "La kızım (bu versiyonu olmuyormuş bak) böyle ulu orta söyleme, olmaz molmaz, ki hatta yüksek ihtimalle olmaz, seni ya aptal sanırlar bu devirde bu yaşta hala böyle hayaller diyerek ayıplarlar ya da içlerinden dalga geçerler" diyorum. Diyorum diyorum da, ayaküstü nezaket icabı sohbetlerde bile yine gönlümdekini döküveriyorum. Ee naber gibi bir soruya bile "iyilik nolsun" kasetini çalıştırmayı bile beceremediğim durumlar var, "varoluşsal sıkıntılar işte" diye cevapladığım, öyle söyliyim.

Şu andaki işim sayesinde aklımın ucundan geçmeyecek 2-3 yere gittim, haftaiçlerimi bağrıma taş bastım,  yoksaydım, kendimi server odalarının gürültülü ve lojik kuytularında kaybettim. Ama haftasonları küçük evliya çelebicilik ve çakma fotografçılık oynadım. Ve şimdi Sao Paulo'dayım, yarın yine soğuk ve gürültülü makine tarlasına giricem. Ama olsun haftasonuna 3 kaldı ya, bu da geçer elbet.


Neden böyleyim, neden çoluk-çocuk, eve direk arayışında değilim diye çok sordum. Birkaç tane teorim var:

1-Bir önceki yazıda bahsettiğim büyüme korkusu

2-Anne tarafı da baba tarafı da Trakyalı, çingenelik var genlerin sağında solunda bir tarafında. Öyle yer mer ayırt etmem, en pis yerlerde de yatarım, tanımadığım insanların evinde de, acımam. Rahatsız olmaktan rahatsız olmam.

3-Bizi zamanında teeeeeyy Orta Asya'nın göbeğinden kaldırıp Avrupalara kadar getiren baskılanmış muzır bir genin çevresel şartlarla tam güç çalışmaya başlaması.
Yani tarihçiler kusura bakmasınlar da, yok oradaki kaynaklar bitmeye başlamış, bizimkiler de sırf bu yüzden kalkıp çoluk çocuk, at eşek neyin toplayıp yola çıkmışlar, kavimleri göçürmüşler  felan. peeeeeehh(Sürahi nene), hiç inanamadım, yemezler.

İşte velhasılı kelam, derunumda neyim varsa söyledim, bir zaten bura kalmıştı.
Ahanda bu da resimlerin bir kısmı. Listedeki maddelerden biri de adam gibi bir site yapmak, sene sonunda kadar o işi de bağlıycam umarım. Listedeki maddeleri de bi ara elden geçirmem lazım, o da başka bir yazı olsun.

Ne diyeyim, inşallah maşallah.

8 yorum:

  1. Aha!Dur, Sao Paulo'nun nesi meşhurdu? Yok yok bu sefer bişey istemiyorum canının sağlığı.Ayrıca fotoğrafla karın doymaz annem sen işine sahip çık (mantıksal/sıkıcı öğüt) bi de aşık neyim olma oralarda.Batının -ki orası epey bi batı oluyor ilmini al gel.

    YanıtlaSil
  2. :)))
    murdum-eriği, hiii ben basmışım hakkaten o düğmeye:) çok güldüm okurken yazını, gezginciliğine iyi kulp bulmuşsun ayrıca:)
    ahanda o resimlerin bir kısmını kullanıcam cümle içlerinde:) çookk tşkkk iznin için..
    dilerim istediğin gibi olur herşey, hani nası denir,işallah maşallah :)

    YanıtlaSil
  3. Godsy, valla Sao Paulo diyince çevremden aldığım tepki ve buraya gelince bizzat görüp doğruymuş vay canına yandıklarımın dediğim meşhur bişeyleri var hakkat: güzel popolar :/ bi de gözün içine sokmaya çalışır gibi hep bi dapdar giyinmeler. Alla alla, olan var olmayan var demek geliyor... O değil de özel bi bakım mı uyguluyorlar naapıyorlarsa.

    Şey, bundan gönül isterdi ki getirebiliyim, amma 3-5 tane suça birden bulaşmadan getirmem zor olabilir :D

    YanıtlaSil
  4. Suvebeyaz, ahaha evet, nasıl basmışsan sabah kalktım 5'te yazdım yazıyı :) itinayla kulp bulunur, kötü özelliklere güzelleme yapılır (örnek: suçlu ve güçsüz olmaktansa, suçlu ve güçlü olmayı tercih etmek. İnatçı değilim, istikrarlıyım vs vs :D )

    ahaha kullan anacım, sırf senin için de çekiciim, var mı istediğin özel bi poz neyin :D

    YanıtlaSil
  5. :)))
    var var olmaz mı, mesela bir ara şöle bi denemem olmuştu, ağacın gölgesi suya düşsün, bulutunda, her ikisinin yansımasının olduğu suyu çek:))

    maşallah azmine, sabah 5'te yazı yazabilen bi bünyen var, sen daha büyümekten kork, yersiz bu korkular bence azizim:)

    YanıtlaSil
  6. fotoğrafla yaşamak..
    oyoyoy
    hayallerin en bi kralındadır benim kitabımda..
    öle işte :)

    YanıtlaSil
  7. Çok bir şey istemiyorum, şöyle karnımı doyurucak, otobüs biletlerimi(malum çook dolaşıcam çok) karşılayacak kadar kazansam yeter :) Dünyaca ünlü felan olmama gerek yok :) Bu arada senin fotografların pek şahaneymiş :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba çok güzel içerik çok faydalı ve güzel. Makalenizi beğendim. Sitenizin insanlara faydalı olduğunu düşünüyorum. Web sitenizin beklenen ilgiyi göreceği kanısındayım.

    İyi çalışmalar.

    web tasarım firma sitesi site satın al web tasarım online destek


    YanıtlaSil